Script ini di sediakan oleh Famili Azam

20 Julai 2011

BAB 32: HOT & COLD - AKHIRNYA

+ bab 32+
Akhirnya!

        Azzam membuka matanya.  Dia  menggosok-gosok  matanya  bila pandangannya  masih samar-samar. Dia melihat keadaan sekeliling. Dia tersenyum bila melihat kawan-kawannya sudah tertidur kerana menjaganya.
Raimy, Syazwan dan Yuya sedang nyenyak tidur di atas sofa. Dia tergelak seorang diri bila melihat Raimy menendang Syazwan ketika tidur. Tetapi mereka masih tidak sedar.
Dia terkejut bila melihat Jihan dan Tini sedang tidur di atas kerusi di kedua-dua belah katilnya. Azzam tersenyum melihat mereka.
Azzam bangun dari katil dengan berhati-hati supaya tidak mengejutkan mereka. Dia berjalan ke arah tingkap. Dia membuka langsir sambil melihat ke luar. Masih awal pagi.
Azzam memegang dadanya sambil tersenyum. Kini dia sudah boleh mula mencari adiknya dengan bantuan dari cip yang ada di dalam badannya.
Masih banyak perkara yang perlu dibongkarkan demi untuk menghancurkan White Wing Organisation. Dengan bantuan dari rakan-rakannya, berjayakah Azzam menghadapi rintangan di hadapan?

Hasil dari siasatan Azzam dan Raimy, bayi yang hilang tiga tahun lalu telah dijumpai di sebuah rumah anak yatim. Pasangan suami isteri tersebut telah menghantar bayi tersebut selepas mereka mempunyai anak sendiri hasil pernikahan mereka.
Encik Rahman dapat bertemu dengan anaknya setelah sekian lama. Pasangan tersebut telah didakwa atas dakwaan menculik dan memalsukan kematian.
Azzam sedang tunggu di luar hospital bersama rakan-rakannya yang lain. Ia termasuk juga Raimy dan Jihan. Puan Yuna dan Encik Hafizi sedang mendaftar keluar Azzam dari hospital. Mereka pulang ke Malaysia malam semalam.
Jihan ingin menanyakan banyak soalan kepada Azzam tetapi takut untuk bertanya. Tini yang melihat tahu tentang isi hati Jihan. Dia dengan segera menyiku tangan Azzam. Azzam terkejut.
Tini menjuihkan bibirnya ke arah Jihan. Azzam faham dengan maksudnya.
“Jihan, terima kasih kerana menjaga saya walaupun saya bersikap buruk dengan awak akhir-akhir ni. Maafkan saya atas sikap buruk saya tempoh hari.” Minta Azzam. Jihan tersenyum mendengarnya. Dia gembira dapat mendengar suara Azzam setelah sekian lama.
“Saya maafkan awak. Saya juga minta maaf sebab saya awak tertekan.” Ujar Jihan. Azzam terkejut. Baru dia teringat tentang alasan yang diberikan olehnya tempoh hari.
“Apa-apa pun ini tak bermakna keadaan akan kembali pada asal. Maafkan saya Jihan.” Azzam dengan segera menoleh ke belakang. Yang lain merasa hairan.
Jihan terkejut. Azzam masih mahu rahsiakan tentang perkara ini darinya.
“Apa pun yang awak cakap Azzam, saya tak kan mengalah. Saya akan cari kebenaran tentang diri awak. Saya akan buat awak beritahu kebenaran tentang kita sepuluh tahun yang lepas.” Jerit Jihan. Azzam terkejut lalu tersenyum. Akhirnya dia faham.


WAHILA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan