Script ini di sediakan oleh Famili Azam

06 Jun 2011

MANUSIA TAPI TIDAK BEROTAK

Cuti sekolah dah sampai dipertengahan, ramai yang ambil peluang bercuti bersama keluarga. Inilah masanya untuk lepaskan tension kerja.
Biasalah kalau musim cuti, tidak kisahlah cuti apa pun ramai ambil peluang balik kampong. Bila ramai balik kampong jalan mesti sesak, termasuklah lebuhraya PLUS. Buatlah berapa lorong pun, sesak tetap sesak.
Salah satu penyebab kesesakan adalah kerana ada orang yang berotak tapi bodoh (tak berakal dan pentingkan diri sendiri). Ada otak tapi letak kat kepala lutut. Bila jalan sesak dia suka ikut laluan kecemasan, tak peduli orang lain. Kalau ada kemalangan, orang macam itulah yang menyebabkan ambulan lambat sampai ketempat kejadian.
Manusia macam itu sepatutnya ditangkap dan dihantar ke Pusat Pemulihan Akhlak, sebab perangai memang tidak berakhlak, hidup menyusahkan orang. Golongan ini perlu diletakkan di sebuah pulau yang terpencil berkawan dengan beruk.
Jadi diharapkan tiada lagi manusia seperti itu atas muka bumi ini selepas semuanya telah menjalani pemulihan. Yang ada pun berkemungkinan perangainya memang sudah tidak boleh diubah lagi. Orang macam itu, otaknya perlu ditukar dengan lembu.
Yang bercuti, selamat bercuti. Hati-hati di jalanraya. Jangan pentingkan diri sendiri semasa di jalanraya. Kita mampu mengubahnya.
WAHILA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan